Analytics

Inrichten, data verzamelen en rapporteren vanuit complete data.

SEO

Fundament voor de website neerzetten en sturen op relevante bezoekers vanuit zoekmachines.

SEA

Opzetten, beheren en optimaliseren van Google Ads en Microsoft Ads accounts.

Social Ads

Opzetten, beheren en optimaliseren van Social Ads campagnes via alle bekende social media.

Conversie Optimalisatie

Onderbouwde testhypotheses opstellen, A/B testen inrichten, testresultaten analyseren.

Marketplaces

Adverteren op de bekende marketplaces, zoals Amazon, Bol en Marktplaats.

Diensten

Online marketing is breed en kent vele disciplines. Sommige zelfstandigen specialiseren zich, maar ik kies ervoor naar het brede vraagstuk te kijken en de beste oplossing daarvoor. Een SEO-specialist zal met name in SEO oplossing denken en dat is logisch, maar niet altijd het beste voor de opdrachtgever. Ik start idealiter bij de online dataverzameling, kijk naar de middelen en stel vandaaruit de beste kanalenmix voor. Er kan prima het argument gemaakt worden dat iemand die zich specialiseert inhoudelijk beter op de hoogte is, maar na 15 jaar in het vak is het vooral kwestie van bijhouden van nieuwe mogelijkheden en dat is aanzienlijk minder werk dat op niveau komen. Meerdere online marketing kanalen op hoog niveau kunnen inzetten is naar mijn mening en ervaring goed mogelijk. Mijn focus ligt op onderstaande kanalen en middelen.

Datainrichting en analytics

De basis van online marketing is de dataverzameling en resultaten uit online marketing kunnen meten. Zonder gedegen dataverzameling is het lastiger om online marketing efficiënt in te richten. Zonder grote veranderingen is dit iets wat eenmalig goed wordt ingericht en daarna voor langere tijd goed is.

SEO

De basis van vindbaarheid via zoekmachines gaat via SEO. Dit gaat verder dan kiezen van de juiste zoekwoorden voor een pagina, maar bevat de structuur van de website en beïnvloed de gebruiksvriendelijkheid sterk. Een goede website is goed voor de gebruiker en zoekmachine en dat is hoe ik geloof dat SEO ingericht moet worden.

SEA

De snelste manier om relevante bezoekers aan te trekken via zoekmachines, waarbij goed gestuurd kan worden op rendement is zoekmachine adverteren. Dit wordt SEA (Search Engine Advertising) genoemd. Naast Google zijn er ook via Bing relevante bezoekers aan te trekken waarvoor Microsoft Ads gebruikt wordt. Mijn ervaring met Microsoft Ads is erg positief. Prestaties doen niet onder voor Google Ads en doorgaans is de prijs per klik wat hoger. Google Ads blinkt daarentegen uit in het aantal personen wat bereikt kan worden.

Social Ads

Evenals via SEA worden ook via Social Ads relevante bezoekers aangetrokken worden. Via social media kunnen echter veel gerichter doelgroepen die aan een specifiek profiel voldoen bereikt worden. Dit kunnen zover B-B als B-C profielen zijn. Social media platformen die beschikbaar zijn voor adverteren zijn onder andere Meta (Facebook en Instagram), TikTok en LinkedIn.

Conversie Optimalisatie

Om rendabel te verhogen is conversie optimalisatie het perfecte middel. Door te testen met varianten kunnen bezoekers/gebruikers de best presterende variant getoond worden om hen te faciliteren en ondersteunen om specifieke acties te ondernemen. Vanuit testen de best presterende variant implementeren zorgt voor een stijging van het rendement uit bestaande bezoekers en gebruikers. Door veel A/B testen, optimalisatie onderzoeken en onderzoeken via een usability lab heb ik veel ervaring met het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid.

Marketplaces

Om rendabel te verhogen is conversie optimalisatie het perfecte middel. Door te testen met varianten kunnen bezoekers/gebruikers de best presterende variant getoond worden om hen te faciliteren en ondersteunen om specifieke acties te ondernemen. Vanuit testen de best presterende variant implementeren zorgt voor een stijging van het rendement uit bestaande bezoekers en gebruikers. Door veel A/B testen, optimalisatie onderzoeken en onderzoeken via een usability lab heb ik veel ervaring met het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid.

Trainingen

In de loop van de jaren heb ik diverse trainingen en workshops gegeven over Analytics, CO, SEA, SEO en Neuromarketing. Een (deels) maatwerk in-house training is mogelijk, maar de Neuromarketing training geef ik via de Frankwatching Academy. Inschrijven voor de neuromarketing training kan direct bij Frankwatching.

Eddie Borgers

Over mij

Ik ben Eddie Borgers, woonachtig in Huissen (naast Arnhem) en sinds mijn eerste baan in 2008 bezig met online marketing. Mijn persoonlijkheid, wat met name in werkzaamheden aanwezig is, kenmerkt zich als pragmatisch en doelgericht.

  • Pragmatische en doelgerichte aanpak

  • Sinds 2008 professioneel bezig met online marketing

  • In bezit van de relevante Google en Microsoft certificeringen

Inzetbaar als

Consultant

Als online marketing consultant inhoudelijk online marketing oppakken.

Meer

Sparrings partner

Als back-up en sparrings partner voor je online marketing afdeling.

Meer

Trainer

Als trainer voor in-house online marketing trainingen.

Meer

Kosten

Mijn tarief is € 100,- excl. BTW per uur. Voor dat tarief krijg je een zeer ervaren online marketeer die al sinds 2008 professioneel met online marketing bezig is. Daarnaast snap ik de rol van (online) marketing binnen een bedrijf en hoe alles ter ondersteuning is van de bedrijfsvoering. Ik heb immers zelf ook in die situatie gezeten met mijn bedrijf.

Overeenkomsten zijn wat mij betreft erg simpel en ik vind dat dat iemand meerwaarde moet hebben en anders geen rol hoort te hebben. Zeker flexibele externe kracht, zoals ik. Overeenkomsten zijn wat mij betreft dus doorlopend en maandelijks opzegbaar. We spreken uren af die ik maandelijks beschikbaar heb om (deel) van je online marketing op te pakken en ik zal mijn best doen om het maximale rendement te halen binnen de beschikbare tijd.