Ik ben Eddie Borgers, woonachtig in Huissen (naast Arnhem) en sinds mijn eerste baan in 2008 bezig met online marketing. Mijn persoonlijkheid, wat met name in werkzaamheden aanwezig is, kenmerkt zich als pragmatisch en doelgericht. In de jaren heb ik voor diverse bedrijven gewerkt in B-B en B-C met gematigd budget tot zeer ruim en heb ik voor adverteerders miljoenen euro's zo rendabel mogelijk geïnvesteerd.
Pragmatische en doelgerichte aanpak
Sinds 2008 professioneel bezig met online marketing
In bezit van de relevante Google en Microsoft certificeringen
Actief als online marketeer, marketing manager en trainer via Online Optimization. Als ZZP'er ben ik actief in online marketing en via de Frankwatching Academy als trainer voor de Neuromarketing training/workshop.
Na de webconcepten voor Pure Internet Marketing de wisseling gemaakt naar online marketing voor andere bedrijven. Dit was nog steeds als eigenaar, oprichter en (zoveel mogelijk) uitvoerend online marketeer. Onze diensten waren met name Analytics, SEO, SEA, Conversie Optimalisatie, Social Adverteren, Marketplace adverteren en daarnaast heb ik regelmatig trainingen gegeven. Initieel was dit één dag in de week naast mijn baan bij VGZ en omdat het werk snel toenam was dit sinds 2013 niet meer te combineren was met de baan bij VGZ. Na het eerste full-time jaar hebben we onze eerste medewerker aangenomen en is Pure Internet Marketing blijven groeien. De in 2016 gekochte eye-tracker was de start was van het uiteindelijke Pure Lab waarmee we usability testen met behulp van biometrie en neuromarketing (eye tracker, facial recognition, GSR en EEG) uitvoerden om emoties zichtbaar te maken in data tijdens praktische gebruikerstesten. In 2022, nadat Pure gegroeid was tot 14 FTE, was er interesse van een groot mediabureau en hebben we Pure daar uiteindelijk aan verkocht.
In de rol van Channel manager online was ik verantwoordelijk voor optimaliseren van het online kanaal bij Coöperatie VGZ voor diverse websites, waaronder VGZ, Bewuzt en IZZ.
Als (senior) online marketing consultant werkzaam bij een online marketing bureau.
Webconcepten opgezet en veel bezig geweest met SEO en affiliate marketing. Dit was de initiële opzet van Pure Internet Marketing
Naast andere werkzaamheden als marktadviseur bij de NKVK de verantwoordelijkheid gekregen over de websites, SEO en in 2008 mijn eerste Google Ads (destijds AdWords) campagnes opgezet en beheerd. Dit was op kantoor van de NKVK in Brussel, België
Na afronden van mijn studie ben ik gaan werken bij de Nederlandse Kamer van Koophandel voor België en Luxemburg in Brussel. Daar was ik verantwoordelijk voor organisatie van diverse events en verkoop van sectorstudies. Omdat alles destijds via het bestaande netwerk gebeurde stelde ik voor dit te gaan doen via eigen websites en nam ik opzet en beheer van websites evenals de online marketing op mij. Zo werd eerst SEO mijn verantwoordelijkheid en heb daarna mijn eerste Google Ads campagnes opgezet. In die periode ben ik ook gestart met eigen webconcepten maken met focus op online marketing en affiliate marketing als verdienmodel met mijn latere compagnon.
Na 2,5 jaar Brussel ben ik weer in Nederland komen wonen en gaan werken bij een online marketing bureau. Daar ben ik veel meer de diepte van online marketing ingegaan en had ik collega’s om mee over online marketing te sparren. Daar begin ik als online marketing consultant, werd ik senior online marketing consultant, heb ik trainingen gegeven en zat ik in-house bij klanten. Na dat bureau ben ik bij Coöperatie VGZ gaan werken als Channel manager online voor vier dagen in de week. Werkzaamheden bij VGZ waren veel meer gericht op gebruiksvriendelijkheid van de online kanalen. Inhoudelijk online marketing bleef echter belangrijk deel van mijn tijd, want de vijfde werkdag (en avonden en weekenden) waren gereserveerd voor online marketing voor opdrachtgevers via eigen bedrijf. Zo kreeg het bureau van mijn compagnon en mij meer vorm. Na ongeveer 1,5 jaar was Pure teveel gegroeid om te combineren met een andere baan.
Sinds 2014 werkte ik full-time met mijn compagnon aan Pure Internet Marketing. Eerst in een kantoortje met twee personen, na een jaar verhuisd naar een kantoor voor maximaal 6 personen en weer een paar jaar later verhuisd naar een pand waar we onze eigen verdieping hadden en op het hoogtepunt 14 werknemers. Naast alles wat er bij een bedrijf leiden komt ben ik tot de laatste dag nog inhoudelijk bezig geweest met online marketing voor onze klanten. Daarnaast heb ik diverse trainingen gegeven vanuit Pure, via een externe opleider en (gast)college’s gegeven op Hogescholen. Na 7,5 jaar was er interesse van een groot mediabureau wat uitbreiding zocht op online marketing vlak. Na oriënterende gesprekken over mogelijke samenwerkingen is het uiteindelijk gekomen tot de verkoop van Pure Internet Marketing na er acht jaar full-time aan gewerkt te hebben.
Na een sabbatical en veel tijd besteden aan (nieuwe) hobby’s ben ik nu weer klaar om verder te gaan in waar ik mijn hele carrière het meeste plezier en voldoening aan heb behaald: online marketing.
Ik geloof ik een bredere aanpak, dus een persoon die meerdere kanalen kent en kan inzetten. Zo wordt voorkomen dat één kanaal sterk wordt geoptimaliseerd, maar ten koste van andere kanalen. Heel succesvol SEA inzetten ten koste van gratis bezoekers via SEO is immers duurder. Het uiteindelijke doel bepaalt welke kanalen het beste (en meeste) ingezet horen te worden. Idealiter bekijken ik (in overleg) welke kanalen in de aankomende maand extra aandacht krijgen en zijn we altijd pragmatisch bezig met het meeste uit online marketing halen voor het optimale rendement.