Conversie Optimalisatie en usability
Meer rendement uit je huidige bezoekers halen? Met conversie optimalisatie zorg je ervoor dat meer bezoekers ook daadwerkelijk de gewenste actie ondernemen, zoals een aankoop, inschrijving of contactaanvraag.
Conversie optimalisatie
Ik werk altijd vanuit hypotheses uit data onderzoek, eigen bevindingen, ervaring en best-practises. Door middel van A/B-testen wordt inzichtelijk welke variant beter presteert. De winnende versie wordt vervolgens doorgevoerd, waardoor je direct profiteert van een hoger rendement.
Met meer dan 200 uitgevoerde A/B-testen op websites in uiteenlopende sectoren heb ik een solide basis om een effectief testtraject op te zetten.
Om de A/B testen uit te voeren heb ik met diverse software gewerkt, zoals VWO en Optimizely en kan ik in principe met alle software uit de voeten.
Usability-onderzoek
Naast testen heb ik ruime ervaring met het verhogen van gebruiksvriendelijkheid. Bij Pure richtte ik een usability lab op waar ik onderzoeken uitvoerde met onder meer een eye tracker, GSR (huidgeleiding), gezichtsuitdrukkingen en EEG. Deze methoden geven diepgaand inzicht in emoties en reacties van gebruikers, zonder dat zij zelf iets hoeven te verwoorden. Dat levert waardevolle input op om websites intuïtiever en gebruiksvriendelijker te maken.
Die ervaring neem ik mee bij het testen om de website te verbeteren en in de praktijk is dit input voor A/B testen.
Eigenschappen
- Ruim 200 A/B testen afgerond
- Testen op B-B en B-C websites en webshops
- Concrete onderbouwde hypotheses
- Na ruim 15 jaar veel inhoudelijke kennis
Veelgestelde vragen
Al sinds de eerste klanten bij mijn vorige bedrijf was ik de motor achter conversie optimalisatie. Regelmatig was ik alleen verantwoordelijk voor A/B testen, maar bij andere klanten als onderdeel van een test team, met mensen van marketing, communicatie, IT en soms klantenservice.
Het is zeer lastig in te schatten wat het rendement wordt. Zeker per test. Mijn beste reeks is 7 testen achter elkaar positief. De praktijk leert dat bij websites waar niet op getest is veel te winnen is en bij goed doordachte websites een hypothese soms maar in 50% van de gevallen voor een positief resultaat zorgt.
Drie zaken hebben grote invloed om een hypothese kunnen bewijzen, bezoekers, conversies en verschil tussen de varianten. Liever dan bezoekers denk ik in conversies en idealiter heeft een variant 100 conversies. Minder kan als het verschil tussen varianten groter is. Dit zorgt er soms voor dat de looptijd van een test toeneemt.
Mijn uurtarief is € 110,- excl. BTW. Voor meer informatie over mijn uurtarief verwijs ik graag naar de kosten pagina.